Szkoła Podstawowa im. Adama Mickiewicza w Binczarowej

Binczarowa 26
33-332 Florynka

Tel./Fax: (018) 447-18-58

sekretariat@binczarowa.szkolnastrona.pl

Jak uczy się mózg?

Artykuły

WPROWADZENIE DO WIEDZY O PAMIĘCI, WIEDZY O MÓZGU

Chyba wszyscy uczyliśmy się kiedyś z zastosowaniem zasady “3Z”: Zakuć, Zdać, Zapomnieć i może było to też na ostatnią chwilę.

Może  słuchaliśmy czegoś, z pełną koncentracją,  poświęcaliśmy nawet na zapamiętanie sporo czasu, wydawało się nam, że będziemy pamiętać, a nie pamiętaliśmy.

I jeszcze inaczej: “na świeżo”, odpytani potrafiliśmy odtworzyć informacje, powtórzyć historię, potem już nie. Wiedza wyparowywała, znikała jak kamfora.

Czytaj więcej o: WPROWADZENIE DO WIEDZY O PAMIĘCI, WIEDZY O MÓZGU

UCZENIE SIĘ A KONCENTRACJA UWAGI

By cokolwiek trafić mogło do naszej pamięci, do pamięci naszych dzieci, trzeba skoncentrować uwagę. Szafujemy słowami: “Uważaj”, “Skup się” “Skoncentruj się” - jakby to było bardzo proste.  A proste nie jest.  

Czytaj więcej o: UCZENIE SIĘ A KONCENTRACJA UWAGI

JAK DZIAŁA PAMIĘĆ? ROLA POWTÓREK

Ważną zasadą, która pozwala skuteczniej zapamiętywać to, czego się uczymy jest stosowanie  powtórek. 

 

 

Czytaj więcej o: JAK DZIAŁA PAMIĘĆ? ROLA POWTÓREK

UCZENIE SIĘ I SENS

“Jeśli miałbym wymienić jedną aktywność, do której człowiek nadaje się najlepiej, tak jak albatros do latania czy gepard do biegania, to jest właśnie uczenie się. Nasze mózgi są jak niesamowicie efektywne odkurzacze, wciągają wszystkie otaczające nas informacje; nie potrafią inaczej, jak tylko odbierać wszystko, co wokół nas ważne (...)” 

Manfred Spitzer, Jak uczy się mózg

Czytaj więcej o: UCZENIE SIĘ I SENS

EMOCJE I ICH WPŁYW NA PROCES UCZENIA SIĘ

Może znacie z autopsji bądź z opowiadań pewne sytuacje…

Wpisujecie kod PIN do karty/ telefonu - widzicie komunikat o błędzie, delikatnie zaczynacie się denerwować, wpisujecie raz jeszcze - nadal pojawia się komunikat o błędzie i… nie jesteście nagle w stanie przypomnieć sobie kilku cyferek, mimo tego, że wydawało się to do tej pory banalne. Górę wzięły emocje. Stres, który zablokował (w uproszczeniu mówiąc) dostęp do magazynu pamięci długotrwałej.

Czytaj więcej o: EMOCJE I ICH WPŁYW NA PROCES UCZENIA SIĘ

CZY PAMIĘĆ JEST OGRANICZONA?

Artykuł w przygotowaniu.

Czytaj więcej o: CZY PAMIĘĆ JEST OGRANICZONA?

MÓZG POTRZEBUJE INFORMACJI ZWROTNEJ, BY SIĘ UCZYĆ

Artykuł w przygotowaniu.

Czytaj więcej o: MÓZG POTRZEBUJE INFORMACJI ZWROTNEJ, BY SIĘ UCZYĆ

RELACJE A UCZENIE SIĘ MÓZGU

Artykuł w przygotowaniu.

Czytaj więcej o: RELACJE A UCZENIE SIĘ MÓZGU

DLACZEGO MÓZG KOCHA SKOJARZENIA?

Artykuł w przygotowaniu.

Czytaj więcej o: DLACZEGO MÓZG KOCHA SKOJARZENIA?

CZYM JEST ODNIESIENIE DO “JA”?

Artykuł w przygotowaniu.

Czytaj więcej o: CZYM JEST ODNIESIENIE DO “JA”?

UCZENIE SIĘ - PRAWDY I MITY

Artykuł w przygotowaniu.

Czytaj więcej o: UCZENIE SIĘ - PRAWDY I MITY

BIBLIOGRAFIA

Artykuł w przygotowaniu.

Czytaj więcej o: BIBLIOGRAFIA